Forsiden > Oil/Grease & Protection > Boat Axcel Grease > Exclusive "Made in Norway" fleksakselsmøring (50ml)

Klikk for større bilde

Exclusive "Made in Norway" fleksakselsmøring (50ml)
Med teflon og ekstremt godt egnet for flexiaksler

  • På lager
  • Kr 99,00


    Beskrivelse

     RC Maritime's - vannfast fett med PTFE (teflon) til flexiaksler (50ml)   



    Fordeler:

      • Suveren holdbarhet i vann
       • Reduserer friksjon og slitasje
       • Enestående vedheng
       • Beskytter mot korrosjon og varmegang
       • Reduserer smøreintervallene
       • Tåler ekstreme temperaturer
       • Tåler ekstremt høyt trykk

    RC Maritime - VANNFAST FETT er et høykvalitets smørefett laget av spesielt høyraffinerte smøreoljer med innlagt PTFE.

    Denne høyraffinerte smøreoljen reduserer smøremiddelets evne til å oppta en mengde forurensninger. Oljens tykningsgrad ble valgt for å gi optimal beskyttelse under høy belastning.

    Tykningsmiddelet som er brukt er en spesialutviklet blanding av kjemikalier, som er utvalgt for gi et meget høyt nivå av motstandsdyktighet mot vannutvasking og nedbrytning fra vått skum. En
    spesielt utviklet produksjonsteknikk er brukt for å lage vårt VANNFASTE FETT så den gir en øket motstand mot å bli nedbrutt, og at det skiller seg, på grunn av høy belastning og forurensninger.

    Vårt VANNFASTE FETT er en blanding av overflateaktive smøremidler og polymerer som er utviklet for kraftig reduksjon av friksjon og slitasje, og vil lage en sterk barriere mot inntrengning av vann og vannoppløselige
    forurensninger. Det er disse typiske forurensninger som forårsaker tap av smøremiddelets tykningsevne, som igjen leder til høyere temperaturer, større slitasje og til slutt for tidlig sammenbrudd. Ved bruken av vårt VANNFASTE FETT så kan ofte smørefrekvensen reduseres med 1/5 av vanlig godt smørefett

    Bruksanvisning:

    1. Fjern gammelt fett eller fett (viktig). Det tidligere fettet du har benyttet kan være uforenelig med vårt VANNFASTE FETT. Smør ofte, gjerne etter hver tur du har med båten din. Dette er spesielt viktig i overgangen mellom ditt tidligere benyttede fett og vårt som du nå benytter.
    2. Når gammelt fett er fjernet (noe som er viktig å påse) kan smørefrekvensen ofte settes ned i forhold til tidligere smørefrekvents hvor annet fett er benyttet.


    Spesifikasjoner:

    • NLGI grade 2,5

    • Tykningsmiddel kompleks

    • Smeltepunkt 265oC

    • Penetrering @20oC 250-275

    • Egenvekt 0,96

    • Tetthet (lbs/gal) 7,80

    • Tilsetningstoffer:

      • Grenseflateoljer

      • Polymerer

      • PTFE

    • Kopperbånd korrosjon - 1B

    • Hovedoljens viskositet - 40oC

    • Flammepunkt >221oC

    • Shell 4 Ball, Sveisepkt,kgf 315min.

    • Farge/utseende -gråhvit, klebrig